سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟


سال هاست که ماشین لباسشویی یک چیز مدرن و مهم بوده است. ممکن است زرق و برق دار به نظر نرسد، اما بسیار مفید است. در واقع، شما اغلب نمی دانید ماشین لباسشویی شما چقدر خوب کار می کند تا زمانی که ناگهان خراب شود.

ماشین لباسشویی قطعا دستگاه های بسیار پیچیده ای هستند و مانند همه دستگاه های فنی از خطا در امان نیستند. و در دراز مدت ممکن است نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی داشته باشید، یکی از این ایرادات عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است. برای تعمیرات لباسشویی بوش به خدمات پس از فروش بوش مراجعه نمایید.


از آنجایی که هر ماشین لباسشویی با ویژگی های منحصر به فرد خود طراحی شده است، اما برخی از ویژگی ها یکسان است که در اینجا به طور خلاصه توضیح می دهیم و سپس در مورد علت خاموش نشدن ماشین صحبت می کنیم، می گوییم:

شیر برقی آب:

در ابتدای ورودی لوله آب شستشو یک شیر برقی تامین آب وجود دارد. هنگامی که لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، این شیر به طور خودکار باز می شود و با توجه به مقدار آب مورد نیاز آب را وارد می کند و سپس به طور خودکار بسته می شود. در اصل، یک شیر کنترل یک شیر الکتریکی است.

پمپ تخلیه آب:

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی را تخلیه می کند و در دو مرحله شستشو و تخلیه کار می کند.

ظرف شستشو:

ماشین های لباسشویی دارای دو نوع مخزن آب داخلی و خارجی هستند. لباس ها در وان داخلی قرار می گیرند که لباس ها شسته و خشک می شوند.

موتور ماشین لباسشویی:

موتور به فولی یا دیسک دوار متصل می شود و باعث حرکت چرخشی می شود. در واقع دور موتور چند مرحله ای است و بسته به نیاز سرعت کم و زیاد می شود.

تایمر یا برد:

در مدل های قدیمی، تایمرها و مدل های جدید، برد الکترونیکی زمان و عملکرد ماشین لباسشویی را کنترل می کند، در زبان رایج کنترل کننده یا مغز ماشین لباسشویی است.

لوله های فاضلاب:

زهکشی آب کثیف شستشوی لباس ها را از ماشین لباسشویی تخلیه می کند.

وقتی ماشین لباسشویی در آخرین لحظه خاموش می شود و خاموش نمی شود چه اتفاقی می افتد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین لباسشویی ممکن است در مرحله ای معلق یا خاموش شود، ما آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

1_ لوله آب

اگر ماشین لباسشویی نتواند آب مخزن شستشو را به درستی تخلیه کند، در این مرحله گیر می کند و به یخ زدایی ادامه می دهد و جلو نمی رود.

2_ ماشین لباسشویی

اگر موتور ماشین لباسشویی به دلایلی مانند معیوب بودن کربن، کویل یا کندانسور به درستی کار نمی کند، ممکن است برد تایمر در همان موقعیت گیر کرده یا گیر کرده باشد.

3- تایمر یا برد

تایمر یا برد مدار ماشین لباسشویی شما به عنوان مغز ماشین عمل می کند و تمام عملکردهای آن را کنترل می کند. تمام عملکردها، از تخلیه آب گرفته تا چرخش، توسط یک جعبه کنترل برای زمان بندی صحیح در طول فرآیند شستشو در صورت معیوب بودن برد تایمر کنترل می شوند. ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند و برای مدتی یخ می زند.

این مشکل بیشتر در ماشین‌های لباسشویی مانند دوو، ال‌جی و سامسونگ رخ می‌دهد، به‌گونه‌ای که در زمان 11 دقیقه یا سایر دقایق آخر گیر می‌کنند.