سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در قبرس شمالی (هزینه ها و مدارک تحصیلی قبرس)


قبرس شمالی کشوری زیبا و امن در مرکز دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا و با کمترین هزینه شاید یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران باشد. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، لطفاً بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدرسه قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در مقطع ابتدایی تحصیل کنند. مدرسه ابتدایی برای کودکان چهار تا پنج ساله اجباری نیست، اما برای کودکان پنج تا شش ساله اجباری است.

آموزش دوره ابتدایی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای همه کودکان ارائه می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که بچه های 5 ساله در آن درس می خوانند. مرحله بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (آموزش سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد.

مقطع بعدی تحصیل که چهار سال طول می کشد، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مثلا دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و دانشکده سابق در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزش تفاوت معناداری وجود ندارد. و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است. در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 باز هستند.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای افرادی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس خدمات حتی رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین هزینه می گیرند و برخی مدارس این کار را نمی کنند. هزینه کتب درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود.

البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

در مدارس غیرانتفاعی هزینه تحصیل از حدود 1 هزار دلار در سال شروع می شود که شامل وعده های غذایی و آموزش می شود. خدمات انتقال هزینه جداگانه دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره دهی در مدارس ابتدایی به صورت عالی - خوب - متوسط ??و نیازمند بهبود انجام می شود و در مقطع متوسطه از 1 تا 10 نمره گذاری می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان زبان ترکی را نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را نداند مشکلی نخواهد داشت. به این ترتیب قبل از تحصیل در دوره های زبان ترکی شرکت می کند و در صورت کسب نمره وارد کلاس می شود.

لازم به ذکر است که گذراندن دوره ترکی هزینه دارد اما بسیار ناچیز است (حدود 200 دلار در سال).

از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی در برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی بلد نیستند را دارند.

در مدارس دولتی، سیستم به شرحی است که در بالا توضیح داده شد، اما در مدارس بین المللی و غیرانتفاعی، ترکی فقط در مدارس ابتدایی (برخی از مدارس ابتدایی غیرانتفاعی به زبان انگلیسی هستند، اما اکثر آنها به زبان ترکی هستند) در مدارس ابتدایی غیرانتفاعی تدریس می شود. . ، یک آزمون زبان است.زبان ترکی به اندازه مدارس دولتی و دبیرستان های غیرانتفاعی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس نمی شود. برای آزمون ورودی انگلیسی و ترکی در مدارس غیرانتفاعی هزینه جداگانه ای وجود ندارد.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی یورومای برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، از حقوق ویژه ای برخوردار است، مانند تخفیف در هزینه ورودی دانشگاه. یعنی تحصیل رایگان در قبرس شمالی حق ورود به دانشگاه محسوب می شود.

البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند یا دانش آموزانی که در مدارس خصوصی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموز فارغ التحصیل از دبیرستان در ترکیه از این مزیت برخوردار شوند.

دانشگاه قبرس شمالی

چرا قبرس شمالی برای ادامه تحصیل؟

دلایل تحصیل بیشتر در قبرس، طبق گفته اکثر دانشجویان بین المللی، شامل مواردی است که در جدول زیر می بینید:

قبرس شمالی

? هزینه زندگی در قبرس، هزینه پایین زندگی به لیر ترکیه

? هزینه دانشگاه قبرس کم است

? وضعیت بورسیه در قبرس، ضمانت بورسیه بین 20 تا 80 درصد

? اقامت یک ساله در قبرس برای کل خانواده به عنوان همراه دانشجو تا پایان دوره تحصیلی، در حالی که همراهان می توانند از مزایای دولتی رایگان مانند خدمات درمانی و شهریه رایگان و همچنین افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ ویزا بهره مند شوند. و مسترکارت (کارت اعتباری و نقدی). )

?فرهنگ و زبان قبرسی که از نظر فرهنگ و زبان و رژیم غذایی مردم قبرس شمالی به مردم ایران شباهت دارد. مهمان نوازی و عدم نژادپرستی.

? گواهی زبان قبرسی مدرک زبان مورد نیاز است

? وضعیت اقتصادی قبرس، پول نیازی به آن ندارد

(همراهان در صورت تمایل به منابع مالی برای ویزای یک ساله نیاز دارند)

?وضعیت ویزای قبرس پس از ورود نیازی به مجوز تحصیلی ندارید

?خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است

سایر کشورهای اروپایی

هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی به یورو

شهریه دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی، شهریه دانشگاه در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی

در مورد بورسیه در برخی از کشورهای اروپایی، متقاضیان شانس کمتری برای دریافت بورسیه دارند

زندگی در سایر کشورهای اروپایی زمان خوب ویزای توریستی کوتاه مدت فقط برای یک نفر از خانواده که در زمان سفارت برای گرفتن ویزا مشکل دارند.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی، وضعیت تبعیض نژادی در اکثر کشورهای اروپایی و ناسازگاری رژیم غذایی و سبک زندگی با مردم ایران.

مدرک زبان سایر کشورهای اروپایی نیاز به مدرک زبان آیلتس یا تافل دارد

وضعیت مالی سایر کشورهای اروپایی، توان مالی بالا برای دانشجویان

(در صورتی که دانشجو بخواهد ویزای توریستی کوتاه مدت بگیرد باید از توان مالی بالا و مدارک اضافی در سفارت مربوطه اطمینان حاصل کند)

وضعیت ویزای سایر کشورهای اروپایی پس از پذیرش، احتمال ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد همچنین، شما یک پروسه طولانی و دشوار برای گرفتن ویزا دارید

خدمات پزشکی در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در بسیاری از نقاط در قیمت گنجانده شده است

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا تمامی دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحانی مشابه آیلتس برگزار می کنند.

بسته به نمره کسب شده، متقاضیان باید یا تحصیلات خود را ادامه دهند، یک ماژول زبان را در طول تحصیل خود تکمیل کنند یا یک یا دو ترم در یک دانشگاه تخصصی زبان تحصیل کنند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته پزشکی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. همچنین، باید معدل دیپلم بیش از 16 برای دانشگاه خاورمیانه و خاور نزدیک و میانگین بیش از 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس داشته باشد.

مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست اما دانشجویان می توانند با تکمیل یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط نیاز دارد. همچنین باید پروپوزال دکتری تهیه کنید.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس پرسنلی 3.4 با زمینه سفید + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز دوره های دانشگاهی

کلیه مدارک مورد نیاز برای لیسانس + لیسانس اول و ترجمه تایید شده آن + اصل مدارک کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع بالاتر

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل پایان نامه کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق کارشناسی ارشد + رزومه و مقالات در صورت وجود مدارک مورد نیاز برای تحصیلات تکمیلی.

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین سختگیرانه تری برای مهاجرت وضع کرد. یکی از مهمترین موارد در مورد ویزای تحصیلی برای دانشگاه و اداره مهاجرت این است که آیا دانشجو واقعا در حال تحصیل است یا خیر.

به عنوان مثال، به دلیل تسهیلات ویزای تحصیلی، افرادی که از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت برای مدت کوتاهی اجازه می دهد. دادن یک ماه برای خروج از کشور یا در غیر این صورت هر روز فرد جریمه می شود.

ارتکاب جرم در حین حضور در مدرسه؛ دانشجویان اخراج خواهند شد و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهند داشت. لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه ماندن خرید ملک یا تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

روش تحصیل در قبرس

روش تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. بسیاری از دوره ها به زبان ترکی در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU ارائه می شوند.


یادگیری زبان ترکی در قبرس می تواند یک مزیت بزرگ برای کسانی باشد که می خواهند در قبرس شمالی کار کنند. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و تدریس عمدتا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه EMU (مدیترانه شرقی) و دانشگاه NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را ارائه می دهند.

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها که از راه دور تدریس می شود، تخصص ها متفاوت است و این یک فرصت بسیار خوب برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما به دنبال گرفتن مدرک در یک دانشگاه خارجی فراتر از شهرت هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها باید اولین هزینه را به دانشگاه بپردازند.

پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش دانشجو را ارائه می دهد. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضامین است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل اخذ ویزای دانشجویی را انجام دهید.

دانشجویان پس از عبور از کلانتری و اخذ ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ شما وارد قبرس شمالی می شوید و به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام می کنید. برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجویان می توانند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کنند.

معاملات به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند گذراندن یک آزمون پزشکی است که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان Euromay به صورت رایگان برای دانشجویان عزیز انجام می شود.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه‌های زیر به لیر ترکیه پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن‌ها را به دلار تبدیل کرده‌ایم تا قیمت‌ها واقعی‌تر باشد و با تورم لیر به مرور زمان تغییر نکند.

هزینه مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

وعده های غذایی ماهانه به ارزش 150 دلار یا بیشتر

بلیط فیلم دانشجویی انیمیشن: یک دلار

ماشین؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های بهداشتی مرتبط با عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

اقلام مراقبت شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه.

هزینه روزانه بسته های تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - غذا در رستوران: از 2 تا 20 دلار

شهریه و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه سواری: 3 دلار (اتوبوس های دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر پایتخت و شهرهای زیبا است که جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنایع تولیدی و گردشگری است. اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به کار آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی اصلا سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که باید توسط متقاضی انجام شود.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

بدون نیاز به منابع مالی

به همسالان خود اجازه دهید در حین مطالعه بمانند

اجازه کار پاره وقت

کلیه خدمات بیمه درمانی و دانشجویی

امکان تطبیق بلوک های عبوری

بدون شرط سنی

به مطالعه چت توجهی نمی کند

نیازی به مدرک زبان نیست

پردیس دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در قبرس شمالی کاوش می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنیم Magusa اشتباه تلفظ شده و تلفظ صحیح Mousa است. زیرا املای ترکی این شهر MA?USA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

موسی شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ??و از همه مهمتر موقعیت دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه قبرس شمالی است.

دانشگاه AMU فرآیند پذیرش آسانی دارد اما فارغ التحصیلی از دانشگاه آسان نیست و دانشجو باید سخت کار کند و دوره را درک کند.

جالب اینجاست که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات منظم رایگان راه دور هستند. این مشکل بسیاری از دانشجویان را مجبور کرده است که فاماگوستا را برای زندگی و تحصیل در دانشگاه های دیگر شهرها انتخاب کنند.