سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه میخواهید میگرن چشمی برای تغییر چیست؟

طبق برآوردهای اخیر، 37.5 درصد از میگرن و سردردهای تنشی در بین کودکان و نوجوانان شایع است. 99 درصد موضوعات قابل طرح در سینما چنین وضعی دارند و اصلاً تخیل نمیخواهند. مسعود فراستی در جلسه نقد و بررسی فیلم "میگرن" گفت: در این سینما از بیضایی گرفته تا برخی همین کارگردانهای فیلماولی این سالها لوس بارآمدهاند و طاقت یک محدودیت و اعمال ممیزی ساده را هم ندارند. به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "میگرن" اولین تجربه بلند سینمایی مانلی شجاعیفرد عصر روز گذشته 29 آبان در سالن بصیرت مجموعه فرهنگی 13 آبان با حضور کارگردان و مسعود فراستی بهعنوان منتقد برگزار شد. در ادامه برنامه یکی دیگر از حاضران در سالن فیلم "میگرن" را "چرک" و "سیاه" توصیف کرد و پیام آن را قابل نقد دانست که فراستی باردیگر گفت: این نوع نگاه به یک فیلم، بیماری مشترکی است که هم روشنفکران به آن مبتلا هستند و هم بچه مسلمانهای رادیکال.

بعضی افراد نیز تجربه دیدن لکههای سیاه یا جرقه در پیش چشم خود دارند. گاهی خود بیمار نیز با توجه به شرایط خود، پیشگیریهایی را انجام میدهد. فرد دچار سردرد از موارد زیر رنج می برد:- درد روی یک طرف سر تاثیر می گذارد.- احساس درد در فرد گاهی متوسط و گاهی بسیار شدید است.- هنگامی که فرد مشغول انجام فعالیت بدنی می گردد، درد شدیدتر می شود.سایر علایم میگرن شبکیه عبارتند از:- حالت تهوع- استفراغ- حساسیت غیرعادی به نور یا صداعلامت مهم و شاخص بیماری میگرن شبکیه، از دست دادن بینایی در یک چشم می باشد. میگرن چشمی: این نوع میگرن، سردرد بسیار شدید همراه با اختلال در بینایی است. در قدم اول زمانی که شما برخی از علائم میگرن را در وجود خود احساس میکنید، با مراجعه به پزشک عمومی یا داخلی قصد داریم که از تغییرات جسمی و روحی خود اطلاعات کسب کنید. مکملهای ویتامین B12، داروهای ضد افسردگی، داروهای مسکن التهابی و موارد دارویی دیگر که با توجه به منشا سردرد میگرنی برای بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران فرد تجویز میشوند. پوست و کف سرتان را با انگشتان دست ماساژ دهید. یک مطالعه مروری از سال 1990 تا 2007 ، شیوع سردرد و میگرن را به میزان 58.4 درصد در این جمعیت نشان داد.

این دستگاه قابلیت پخش موزیک داشته و شما می­توانید موسیقی­های مورد علاقه خود را به ­ان اضافه نمایید تا در زمان استفاده با کمک موسیقی به آرامش عمیق­تری دست یابید. عفونت ها می توانند منجر به نوریت اپتیک شوند و همچنین به طوری کلی این بیماری با مولتیپل اسکلروز (MS) مرتبط است و حدود 50 درصد از افراد مبتلا به بیماری MS دارای التهاب عصب بینائی بوده و می توان گفت اغلب اولین نشانه ی بروز بیماری MS است. مصرف این دارو در 3 ماه نخست بارداری اکیدا ممنوع است زیرا جزء داروهای گروههای X طبقهبندی میشود و میتواند با مرگ یا نقص عضو در جنین شود. به این نشانهای هشدار دهنده “اورا” میگویند که میتواند شنیدن صداهای مبهم و یا دیدن نورهای سفید باشد. اما برخی از خانمها میگرن خود را هنگام مصرف این داروها کمتر اعلام میکنند. به عنوان مثال، داروهای تریپان بیشترین مصرف را جهت برطرف کردن سردرد پیشانی ناشی از اختلال میگرن دارند. تریپتان دارویی برای درمان میگرن مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین تاثیر را خواهد داشت. درماننشده میتواند در ایجاد علائم نقش داشته باشد و باید درمان گردد. میگرن میتواند به صورت همان بیماری حرکت یا motion sickness بروز پیدا کند.

شجاعیفرد تأکید کرد: تا آنجا که اطلاع دارم تلاشهای آقای شایسته بهعنوان پخشکننده این فیلم را به اکران رساند و از این بابت خوشحالم که اولین فیلمم فرصت اکران پیدا کرد اما کاش در شرایط نرمالتری این امکان فراهم میشد. میگرن مزمن: این نوع از میگرن بیش از 15 روز در ماه فرد را درگیر خود میکند و بیشتر از 3 ماه طول میمکشد. نوشیدن مقدار زیاد آب در طول شبانه روز، یکی از مواردی است که به کاهش دفعات درد میگرنی کمک میکند. همچنین در صورت افزایش تعداد دفعات شعله وری علائم باید با پزشک مشورت شود. به همین دلیل معمولاً میگرن بین بلوغ و یائسگی بدتر است، زیرا قبل از بلوغ این نوسانات استروژن معمولاً در دختران جوان رخ نمیدهد بنابراین میگرن در آنها کمتر است و به همین ترتیب در زنان که یائسه می شوند چون تغییرات هورمونی ندارند شدت و تعداد دفعات میگرن کم می شود . پس از آن سر درد شروع می شود که معمولاً یک طرفه و ضربان دار است. برخی تصور میکنند که سفت و محکم بودن عضلات و باز بودن یا گشادی عروق خون در سر مسبب وقوع سردرد است. وقتی عضلات زیر سر شما حساس می شوند ، منجر به سردرد می شوند.